11 Kasım 2013 Pazartesi

DEVRİM LAZIM HEM DE EN KANLISINDAN


Senelerdir olması gereken yapılması gereken bir şeydi bu aslında;bu takım geçen sene Ş.Liginde Çeyrek Final oynarken de son iki sezonun şampiyonuyken de...Takımın aslında Galatasaraya uygun olmadığını senelerdir söylüyoruz bu takımda senelerdir hala holiganlık yaptıkları veya attıkları bir gol üzerine yatan adamlar var, akrabası kongre üyesi olduğu için sırf kadroda olanlar; kimse de aga ne iş yaparsınız siz burada demiyor garanti parayı verip ceplerine servetlerine servet katıyor ve milyonlarca taraftarını onların beklentisine mahçup bırakıyor.

Bu takımın kültürü kazanmak, herkesi boğucu bir oyunla yenmek ve rakibi hapsetmek üzerine kurulu ister F.Terim,Gerets gibi toplu hücumla olsun isterde Luce,Mancini gibi kontrollü oyunla olsun ama mantalite değişmemeli taktikler değişse de o yüzden ona uygun kadro yapıları, mimarileri oluşturulmalı; ona uygun isimler giymeli o formayı. Şimdi diyeceksiniz ki bir maçla mı bunu söylüyorsun hayır tabi ki 2001 yılından beri hep bir şeyler eksik ya da yanlış yapıldı hatta bazen komple yanlış yapıldı her şey; sonuçlar hem kulüp maddi yapısına yansıdı hem de takıma o kadar şampiyonluğumuza rağmen.

Millenyum mucizesi kadromuz dağıldıktan sonra maddi imkansızlıklarla da yanlış işler yapıldı ancak sadece maddi sorunlar değil tabi yanlış tercihlerde o şartlarda yapılarak kapanması seneler alacak daha da büyük yaralar yarattılar kulüpte.F.Terimin ikinci gelişindeki yanlış tercihleri; Haginin bir şablon oluşturmaya çalışması derken E.Geretsin üzerine tam birşeyler koyuyor derken Adnanların o şablonu bozmak için elinden geleni yapması komple değişim aslında hatta devrim derken belki de işleri daha da berbat etmesi sonra tam Ü.Aysal-F.Terim kumaşı tuttu derken ikilinin anlaşamaması, yönetimsel sorunlar, muhasebeciliği çok olan bir düzen ve yine yapılan eksikliklerle bozuk düzen eksik işler...

Takıma bakınca diyorum ki ben bu halimle oynarım sahadaki hem ruhsuz hem de yeteneksizleri görünce, kadro bu şekilde olmamalı ne kadar eksik olursa olsun bu takımda bazı oyuncular yer almamalı kadroda. Galatasaray Futbol Akedemisinden çıkan isimler Bülent gibi Tugay gibi Suat gibi olmalı Sabri, Aydın, Emre Çolak gibi olmamalı; giden oyuncuların yeri hep daha az kapasiteleriyle üç kuruş daha az vereceğiz diye doldurulmamalı, egolar yüzünden canını dişine takan adamlar, karizması yok Anadoludan geldi diye oynamadan faydalı olacak isimler gönderilip yollanmamalı.

 Tek tek analize gerek yok herkes gördü olanları, seneledir de görüyor, şimdi diyorum ki ben hocaya izin verilmeli, yetki verilmeli gerekirse bu takımın yarısından çoğu yollanmalı, istenenler alınmalı, altyapıdan genç isimler daha iyi analizlerle çıkartılmalı, evet devrim gerekiyor artık; hem takım, hem tesis, hem amatör branşlar hem de hatta stad anlamında..

Kim yapacak bu yaptırımları kimde o cürret var derseniz ben G.Saray taraftarında bu gücü görebiliyorum ancak camiada var mı camia taraftarı dinler mi onu bilemiyorum ancak bu ülkedeki futbol devrimlerini hep G.Saray yapmıştır bundan sonra da onu yapacak güç damarlarında, yüreğinde armasında mevcuttur. Manciniyi bulmuşken Derwall yapmaya çalışmalıyız en azından ona benzetmeye, ben sıkıldım yeteneksiz ve ruhsuzlardan 99 u 100 yapacağım diye sahada 90 dakika kalanlardan sanırım sizde benim gibi düşünüyorsunuzdur, yazımı da benim mantaliteme uygun iki cümleyle iki bizi anlatan cümleyle bitireyim dedim;

'' G.Saray bir his takımıdır, renklerine aşık birbirlerini seven futbolcuların takımı.''

Baba Gündüz

'' G.Saraylılık bir din gibi, mezhep gibi yerleşmiş köklü bir inançtır. Galatasarayı işte bunun için tercih eder Galatasaraylılığımla her zaman gurur duyarım.''

Metin Oktay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder