28 Aralık 2013 Cumartesi

KIŞ ÇİLEĞİ MEVSİMİ


En sevdiğim döneme geldik artık, transfer dönemine; aslında bir bakıma en nefret ettiğim döneme de diyebilirim...

Benim gibi CM şimdi ki adıyla Football Menager hayranları bilir ki biz çok önceden keşfetmiştik Ronaldinhoları, Neymarları, hatta ben Mourinhodan önce Ş.ligi şampiyonu yaptım Portoyu, çok önceden dirilttim Dortmundu...

Aslında hepimiz kuruyoruz her transfer dönemi kafamızdaki kadroları harcıyoruz deli gibi paraları, sonra da bekliyoruz geceleri inmesi gereken uçakları; ah nerede hala o Pires üniversitedeyken az mı bekledim Süleyman Rodopun indi inecek haberlerini nerede her transfer dönemi bu sosyal ağ bu kadar yaygınlaşmamışken sürekli tekrarları izlenen spor bültenleri.

Artık herkes duyumcu, herkes birinin bir tanıdığı ya da kaynak sağlam yerden; içeriden, aslında düşünüyorum da şimdi daha zor her kafadan bir ses çıkıyor her gazete birini getiriyor herkes son dakika veriyor, eskiden daha naifti en azından bu dönem.

Ha birde bizde bir laf var, ona da bayılırım ''G.Saray'da transfer bitmez'' bitsin kardeşim bir kere de erkenden bitsin kampa hazır gelsin oyuncular ki alışma problemi en azından çabuk bitsin lütfen...

Bu ara dönem sanırım yoğun geçecek, malum hoca değişikliği; sistem değişikliği ve kontenjan saçmalığı yüzünden ki eksikler gözle görülen büyüklükte geçmesi de gerekiyor o yüzden neyse şimdi gelelim benim analizlerime; öncelikli olarak takımda son dönemde Riera ve H.Baltanın artan performansları olsa da bir sol bek eksiği gözle görülüyor ki yüzde 99 biten bir Alex Telles transferi var. Nasıl bir adam derseniz yaş 21, geçen sene Brezilya Liginin en iyi sol beki; gelecek vaat eden ancak milli formaya henüz ulaşamamış olması da ekstrası. Ben çok izlemediğim için yorum yapamayacağım fazla ancak gelecek vaat eden bir isim; yabancı konusunda ben çok büyük star adayı olmadığı sürece daha az riskli, daha komplike ve bilinmiş isimlerin alınması taraftarıyım, özellikle de Güney Amerikadan ilk defa Avrupaya gelecek adamlara pek sıcak bakmıyorum açıkcası.

Yerli kapasitemizi kesinlikle arttırmalıyız, özellikle bu FeNerasyon varken o yüzden şu anda ilk önce yapabilirsek eldeki yabancı kontenjanını azaltıp yerli oyuncu ağırlıklı; varsa alabilirsek çok kaliteli yabancılarla da kadroyu güçlendirmeliyiz.

Devre arası 10 adam alamayacağımıza göre en az 4 adam alarak geçmeliyiz bu evreyi ama tabir-i caizse nokta transferler olmalı bunlar en öncelikliler olmalı. Ben Başkana güveniyorum hep hedefi yükselttiği hep büyük düşündüğü için ve bize başarı sözü verdiği için; Mancinin de eksiklikleri gördüğünü düşünüyorum o zaman gelsin çilekler, birde pudra şekerli olursa tadından yenmez benden söylemesi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder